Відкриття ресурсних кімнат в закладах освіти Онуфріївської територіальної громади
Початок 2022 року приніс першу важливу подію. У рамках реалізації програми «Спроможна школа для кращих результатів» на території Онуфріївської громади реалізовано два проєкти. А саме – відкриття ресурсних кімнат для дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти.
13 січня 2022 року відбулось урочисте відкриття кімнати в ЗЗСО «Онуфріївська ЗШ І-ІІІ ступенів» на якому були присутні селищний голова Віталій Береза та депутат селищної ради, головний редактор газети «Придніпров’я» Руслана Сорока.
Заступник селищного голови Валентина Здебська разом з начальником відділу освіти селищної ради Наталією Кравченко, 14 січня 2022 року, відкрили ресурсну кімнату в ОЗЗСО «Павлиський ліцей ім. В.О. Сухомлинського».
У закладах освіти Онуфріївської громади нараховується 60 дітей із особливими освітніми потребами, з них 47 — на інклюзивній і 13 — на індивідуальній формі навчання, зокрема: у ЗЗСО “Онуфріївська ЗШ І-ІІІ ст. — 11 дітей, у ОЗЗСО “Павлиський ліцей ім. В. О. Сухомлинського” — 24 учні.
Проекти реалізовано на умовах співфінансування на суму 738,3 тис. грн. (державний бюджет – 664,3 тис. грн., місцевий бюджет – 73,8 тис. грн.).
Ці проекти – яскравий приклад об’єднання всіх особливостей ресурсної кімнати з чіткою структурованою навчально-пізнавальною зоною, які є основою в організації такого простору.
Ресурсна кімната – це окремий, спеціально облаштований простір. Освітній процес спрямований на гармонійний емоційний, психічний та фізичний розвиток дитини. Тут під наглядом педагогів або з їхньою допомогою, діти набуватимуть навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі. Основна цільова група - діти з інвалідністю, які навчаються за інклюзивною та індивідуальною формою навчання. А взагалі ця кімната в школі буде корисною для усіх учнів.
Оглядаючи спеціально організований освітній простір, Віталій Миколайович зазначив, що він дасть змогу кожній дитині реалізувати своє право на освіту та максимально розкрити освітній і особистісний потенціал.
«Згідно з останніми даними, майже кожна четверта школа в Україні впроваджує інклюзивний принцип навчання. Безумовно, така тенденція впевнено наближає нас до європейських стандартів життя. Сьогодні в Україні від реформи інклюзивної освіти залежить доля майже одного мільйона дітей», – наголосила Валентина Павлівна.
«Діти з особливими освітніми потребами обов’язково мають отримувати якісну та висококваліфіковану підтримку. Це одне із наших важливих завдання», – підкреслила Наталія Василівна.